Door een restauratie konden mensen tijdelijk niet naar het Rijksmuseum om de Nachtwacht te bekijken. Dus de opdracht was eenvoudig: laat de kijker te Nachtwacht ervaren terwijl het museum dicht is.
Met basisschool leerlingen als doelgroep moest de video een laagdrempelige en leuke ervaring zijn. Ook wilde het museum graag VR inzetten als innovatieve techniek. In 8K resolutie hebben de video opgenomen in het Nederlands en in het Engels. In de film genaamd ‘Duik dieper in de nachtwacht’ leid Tyi je rond door de in’s & out’s van de Nachtwacht.
Opdrachtgever: Rijksmuseum
Bureau: VR Owl
Soort productie: 360 video campagne
Doelgroep: Basisschoolleerlingen
Duratie video: 04:30
Inzet: Communicatie
In de montage hebben we inzooms gecreerd met een digitale scan van het schilderij. Hierdoor zie je details van de Nachtwacht die je bij een normaal museumbezoek niet kan zien. Samen met soundeffects zorgt dit ervoor dat je bijna letterlijk het schilderij in getrokken wordt.
Je krijgt op een leuke manier informatie over de tijdsperiode, de schilder, de culturele impact van dit schilderij en er wordt ook uitgelegd waarom dit schilderij zo beroemd is geworden.
”Beeldscherp is onze vaste video productiepartner. Voor allerlei klanten; van het Rijksmuseum tot het Amsterdamse UMC. Met name zijn we tevreden over de flexibiliteit, betrouwbaarheid en vindingrijkheid van het team. Tijdens de voorbereiding, op set maar vooral ook tijdens de postproductie.”
Quinten de Beet.
Managing Director
VR Owl
Hoe kunnen wij jou helpen? We komen graag een keer op de koffie. Of laten we elkaar beter leren kennen met een videocall.