VR-brillen producent Pico ging een nieuwe bril lanceren, de Pico Neo 3 Link. Zakelijke VR/AR/XR hardware leverancier VR-Expert wilde met deze bril de stap zetten naar de consumentenmarkt. Dus als gevolg werd Beeldscherp gevraagd om voor VR-Expert een marketing video te maken om zo dit nieuwe product te lanceren op hun webshop.Â
Â
De lancering van dit project was tegelijkertijd het moment dat VR-Expert ook zou aankondigen dat ze in de consumentenmarkt zouden treden. Dus iedereen moet tijdens deze productie geheimhouding hanteren rondom deze nieuwe stap van dit bedrijf.Â
Opdrachtgever: VR-Expert
Soort productie: Corporate | Promotievideo
Doelgroep: Consumenten & gamers
Duratie video: 30 seconden
Inzet: Marketing
Technisch gesproken was deze opdracht complex. Het project bestaat uit 3D elementen, greenscreen beelden en aangeleverde footage. De taak van Beeldscherp lag vooral bij het coördineren van de productie. Door de krappe productietijd waren snelle lijntjes noodzakelijk.
Â
Uiteindelijk hebben we de lanceringsvideo & acht seperate videos in vier talen opgeleverd. Nederlands, Duits, Frans en Engels. Door een brede inzet op advertenties heeft dit project bijgedragen aan het penetreren van de consumenten VR-brillen markt.
”Beeldscherp is onze vaste video productiepartner. Voor allerlei klanten; van het Rijksmuseum tot het Amsterdamse UMC. Met name zijn we tevreden over de flexibiliteit, betrouwbaarheid en vindingrijkheid van het team. Tijdens de voorbereiding, op set maar vooral ook tijdens de postproductie.”
Quinten de Beet.
Managing Director
VR Owl
Hoe kunnen wij jou helpen? We komen graag een keer op de koffie. Of laten we elkaar beter leren kennen met een videocall.