Culturele Zondagen. Dat is een evenement in Utrecht dat een lichtje schijnt op de lokale cultuur. Theater, dans, muziek, film, literatuur, beeldende kunst en workshops. Het thema van deze ronde was ‘urban’.
Beeldscherp werd gevraagd om een promotionele video te maken voor de marketingcampagne. De video moest flitsend zijn, met pakkende muziek, een snelle montage en vooral een stoer imago hebben. En dit allemaal in het tijdsbestek van twee weken. Door snel te schakelen hadden we snel het concept staan. En door het maken van een planning hebben we de deadline gehaald.
Opdrachtgever: Marketing Utrecht
In samenwerking met: Loudmouth
Soort productie: Campagne video
Doelgroep: Utrechters
Duratie video: maximaal 30 seconden
Inzet: Marketing
Omdat wij een shotlist hadden uitgewerkt konden we tijdens het filmen zeer gericht te opnames maken. Het grote voordeel hiervan is dat je al een goed idee hebt wat de video gaat worden voordat je gaat filmen of monteren.
Geïnspireerd door de Tarantino film ‘Kill Bill’ zijn we te werk gegaan met een split screen in de montage. Het grote voordeel hiervan binnen dit project was dat we hierdoor efficiënt shots konden tonen, door er namelijk meerdere tegelijk te laten zien. Dit voegt toe aan de hedendaagse montagestijl die deze video heeft.
”Beeldscherp is onze vaste video productiepartner. Voor allerlei klanten; van het Rijksmuseum tot het Amsterdamse UMC. Met name zijn we tevreden over de flexibiliteit, betrouwbaarheid en vindingrijkheid van het team. Tijdens de voorbereiding, op set maar vooral ook tijdens de postproductie.”
Quinten de Beet.
Managing Director
VR Owl
Hoe kunnen wij jou helpen? We komen graag een keer op de koffie. Of laten we elkaar beter leren kennen met een videocall.